30 Ocak 2012 Pazartesi

Chocoleteria Valor da kahvalti keyfi



Burada bizdeki gibi bir kahvalti kulturu yok arkadaslar.
Yani disarida kahvalti yapmayi dusunuyorsaniz, bizdeki gibi açik bufeler, çesit çesit kahvaltiliklar hayal etmeyin. Buranin da kendi kulturene ozgu farkli lezzetleri var.

Kahvalti da daha çok kahve ve yaninda da Churros ve Curvasan tercih ediliyor.
Tabiki bunlarinda, hepsi bir arada ve lezzetle sunulanini heryerde bulamiyorsunuz. Bu sabah Canimin içi beni kahvalti için Chocoleteria Valor´a goturdu.



Buranin Special kahvaltiligi tereyagi ve balla servis edilen kizarmis curvasanlari.
Bildiginiz curvasan aslinda, ama kizarmis ekmegin tadi nasil normal ekmekden farkli oluyorsa, kizarmis curvasanin tadi da oyle farkli oluyor iste.
Bunu sizlerde evlerinizde kolayca yapabilirsiniz.
Curvasani alin, ortadan ikiye ayirin, bu sekilde firinda, tost makinesinde ya da yagsiz tavada kizartin. Sonra buyuk parçanin uzerine ister tereyagi ve bal isterseniz reçel surdukden sonra ayirdiginiz parçalari tekrar birlestirdikden sonra afiyetle yiyin. Çok begeneceginize eminim.



Churros ise bizim sokaklarda satilan halka tatlimizin serbetsiz ve çubuk seklindeki hali diyebilirim. Bunuda kahvalti da sicak çikolataya batirarak yiyorsunuz. Çikolataya batirinca biraz geniz yakan buyuleyici bir tat sariyor sizi.





Ve tabiki biz Turklerin kahvaltidaki vaz geçilmezi olan gozunu sevdigim çay.
Bizim çaylarimiz kadar olmasada buranin çaylarida iyi sayilir arkadaslar. Ben de alistim artik.



Cafe : kahve
Con : ... ile, ...birlikte... lu, ...
leche: sut
sin : ...siz
puma : kopuk

Cafe con leche sin es puma = Kopuksus sutlu kahve yani.

Bunun sonuna birde por favor eklerseniz lutfen demis olursunuz. Cumleyi bastan sona birazda kirilarak soylerseniz telefuzu daha havali oluyor :-))

Burada ya çok hizli konusuluyor yada çok ahenkli. Hizli konusmalari anlamak simdilik benim için çok zor, ama ahenkli konusmalar çok hosuma gidiyor dogrusu. Bir duysaniz çok hak verirsiniz bana.

Bakiyorum mesela dedikleri alti ustu merhaba, nasilsin, iyiyim sen nasilsin.
Arkadas, sanki hatir sormuyorlar da savrulan ruzgarda ahenkle dans ediyorlar, yok boyle bisey. Insanin hadi bi daha soyle, bi daha soyle diyesi geliyor valla.
Sastim kaldim, ozendim...

Sevgilerimle,
Gungor Ekinci Saglik

9 yorum:

Hamiyet Akan dedi ki...

Merhaba Güngör'cüm, Türk kahvaltısını hiç bir kahvaltıya değişmem :)Ama faklı kültürleri tanımak, görmek güzel bir duygu. Sana ve eşine mutluluk dolu günler diliyorum. Sevgiler canım...

Asuman Yelen dedi ki...

Kruvasan çok iştah açıcı görünüyor:)
İspanyolcayı da sökmüşüz???
Sevgiler...

Selma Er dedi ki...

Kahvaltı değişik ve güzelmiş.Yeni insanlar,yeni çevre,yepyeni tatlar..Afiyet olsun.Sevgiler,selamlar.

şengül dedi ki...

afiyet şeker olsun canım kankam...fotolar öyle güzel görünüyor ki canım çekti...hımmmm missss...sefanız bol olsun,öpüyorum çokkkkk...

Hasan Kadri dedi ki...

Bu yazın adanada göl manzaralı kahvaltımızı hatırlattı ve sana özlemi artırdı sendine iyi bak ailece seni çook seviyoruz canının içine selamlar

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Hamiyetcim,
sukur kavusturana diyorum. Nerelerdeydin? yirumuna sevindim. tesekkur ederim. sevgiler canim.


Sevgili Asuman hanimcim,
Cruvasan cidden çok lezzetliydi. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Benim kendime ozgu komik bir ispanyolcam var. Artik ben de guluyorum halime.
kocaman sevgilerimle.



Sevgile Selma hanim,
Evet hersey yeni burada benim için. Ve ogrenme asamasi insani dinç tutuyor. opuyorum, selam ve sevgilerimi gonderiyorum.



Canim kankam, istanbula geldigimizde insallah seninlede yapariz boyle bir kahvalti keyfi. Çok opuyorum selam ve sevgiler canim.



Canim kuzenim Hasancim, megerse ogun Canimin içinin geçtigi yollardan geçmisiz de haberimiz yokmus. Kimbilir belki orada kahvalti bile yapmis olabilir, sorucam bugun.
Ben sizleri çok seviyorum canim. Belmacigima da sevgilerimi ilet lutfen. Çocuklari ve ikinizizi çok opuyorum, sevgiler canim. Selamini ileticem.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Tatli Dunyam
Cafe con leche sin es puma & con chocolate & agradable charla & con usted .... doğru oldu mu? seni özledim canım... sevgiler...


Esin Yurtsever
yakışır canım kardeşime....


Serap Alparslan Pekşin
Değişik tatlar,lezzetler ne güzel..Afiyet şeker olsun Güngör'ümmm...


Nezahat Ulgar Özkaya Yarasın,yarasın :))

Irem Demirpençe Akkuş
Afiyet olsun....


Nahide Aktürk canım ya seninle yaptığımız güzelim açık hava kahvaltıları çok ama çok özledim sevgi ile kal...

Şengül Karakaya Şenoğlu kurvasanı senin dediğin gibi deniyeceğim kankam..çok değişik güzel bir fikir...çayın yanında misafirimizede ikram edebileceğimiz orjinal bir fikir vermiş oldun,harika.Teşekkür ederim canım benim.sevgiler...



Gungör Ekinci
DIDOCUM, valla supersin kiz. Eee insan pasta dunyasinda olunca herseyi biliyo tabi.

ESOSUM sagol canim benim.

SERAPIM tesekkur ederim kardesim.

NEZOM kiz yaramasin sadece enerji olsun :))

IREMCIM sagol canim benim.

NAHIDECIM ben de bu yazimi yayina hazirlarken ayni seyleri dusunmustum emin ol sevgiler canim

KANKAM mutlaka denemelisin, cruvasan muhtesem bir lezzete donusuyor cidden. DOSTLARim hepinizi çok seviyorum. sevgi ve selamlar...

Kibritci Kız dedi ki...

ispanya !

sevgilerimi iletin lütfen , en çok görmeyi hayal ettiğim yer ne de olsa...

size de sevgiler :)

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Kibritci Kiz selaminizi mutlaka ileticem. Tesekkur ediyor, sevgilerimi gonderiyorum.